środa, 30 kwietnia 2014

W co się bawić nad morzem?

Majówka zbliża się wielkimi krokami. Szczęśliwi Ci, którzy ten wolny czas będą mogli spędzić nad morzem. Pobyt na brzegu to nie tylko spacery. Możemy te chwile spędzić aktywnie, szczególnie gdy towarzyszą nam dzieci.
Oto moje propozycje zabaw na świeżym powietrzu z wykorzystaniem tematyki morskiej.

RYSUNKI Z KAMYKÓW
Tworzenie rysunków musi być poprzedzone gromadzeniem tworzywa. Zbieramy niewielkie kamyki, muszelki i patyki. Następnie tworzymy dzieła. Najlepiej gdy są one związane z morzem. Można w ten sposób bogacić słownictwo dziecka i pobudzać jego wyobraźnię. Narysowany kamykami statek może stać się inspiracją 
do stworzenia opowiadania o wyprawie w nieznane. W czasie wymyślonego rejsu napotykamy na wielkiego wieloryba. Trzeba go teraz narysować. Jako budulec posłużą nam patyczki 
i muszelki. Zabawa może trwać tak długo, dopóki starczy nam pomysłów. Warto zdać się na inicjatywę dzieci, one mają bardzo bogatą wyobraźnię.
źródło: Google Grafika

REKLAMA NA PIASKU
Jest to propozycja zabawy dla dzieci, które znają już litery. Zadaniem uczestników jest napisanie na piasku za pomocą nóg lub rąk hasła reklamowego. Hasło musi być tak duże, 
aby z łatwością przeczytały je latające nad plażą mewy. W ten sposób można zamanifestować swoje uczucia np. : KOCHAM FOKI. Mewy, gdy przeczytają takie wyznanie z pewnością polecą na Hel, aby poinformować foczą gromadkę o naszym uczuciu.
źródło: Google Grafika

ZAMKI NA PIASKU
Zabawa tak banalna, że aż nie wymaga opisywania. Warto wspomnieć, że niesamowicie integruje osoby w niej uczestniczące. Jeżeli chcemy, aby rodzeństwo znalazło wspólny język, warto zaproponować im budowanie zamków na plaży. Starsze rodzeństwo może specjalnie usypywać górę z piasku, aby młodsze mogło je popsuć. Radości jest przy tym co niemiara.


SZUKAMY SKARBÓW
Zabawa przypomina znaną prawie wszystkim grę "Ciepło - zimno". Ustalamy z dzieckiem jaki przedmiot chowamy - może to być mała piłeczka lub charakterystyczny kamyk. Dziecko zamyka oczy, a my zakopujemy w piasku nasz przedmiot. Warto jakoś sobie zaznaczyć miejsce ukrycia skarbu. Następnie wykorzystując kierunki naprowadzamy dziecko na miejsce, gdzie zakopaliśmy np. piłeczkę. Mówimy: zrób dwa kroki do przodu, skocz w lewo itd. Nagrodą 
za odnaleziony skarb może być wspólna gra w odnalezioną piłeczkę lub wspólne puszczanie kaczek na wodzie.

źródło: Google Grafika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz