czwartek, 24 kwietnia 2014

Jak zrobić kołnierz marynarski?

Kołnierz marynarski bywa  potrzebnym rekwizytem podczas inscenizacji czy występów. Nie da się ukryć, że najbardziej efektowny jest ten uszyty z materiału. To nie tajemnica, że większość materiałów potrzebnych do pracy, nauczyciele wykonują samodzielnie i za własne pieniądze. Proponuję więc zrobienie kołnierza - co prawda jednorazowego użytku, ale za to niedrogiego
i łatwego w przygotowaniu.



Do wykonania kołnierza potrzebne nam będą następujące materiały:
  • granatowa bibuła,
  • niebieski lub granatowy papier (wycinanka lub ksero),
  • kartka białego papieru,
  • klej,
  • nożyczki,
  • ołówek,
  • talerzyk deserowy.

Z białego papieru wycinany trzy białe paski - moje mają 4 cm szerokości. Z niebieskiego papieru wycinany dziewięć paseczków o szerokości 0,5 cm. Zamiast cienkich paseczków można użyć granatowego markera - wówczas paseczki będą narysowane. Wydaje mi się jednak, że wygląda to mniej estetycznie.




Niebieskie paseczki przyklejamy na białe paski.



Z granatowej bibuły wycinany prostokąt - ten mój ma 33 cm x 50 cm.

Przykładamy talerzyk deserowy i odrysowujemy jego kształt.


Wycinamy narysowane koło i odcinamy skrawki.




Naklejamy białe paski, przycinając je odpowiednio.




Nasz kołnierz jest już gotowy. Przód zawiązujemy białą lub granatową tasiemką.






A tak kołnierz prezentuje się na misiu :)



Podane przeze mnie wymiary są jedynie orientacyjne. Wszystko zależy od tego,  na jakie dziecko ma pasować kołnierz.
Mam nadzieję, że pomogłam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz