środa, 15 października 2014

MARYNISTYCZNY DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ Z KLASĄ CZWARTĄ

Witajcie Kochani.
Trochę Was ostatnio zaniedbałam - moje migreny są okropne. 
Ale już jest dobrze, żyję i zaczynam nadrabiać zaległości. 

Dzisiejszy wpis będzie poświęcony wczorajszemu świętowaniu. Dzień Edukacji Narodowej to w wielu szkołach dzień wolny. U nas tego dnia nie było lekcji. Zamiast nauki uczniowie spędzali czas ze swoimi wychowawcami. 

Wykorzystałam ten czas, aby swoim zwyczajem przemycić treści marynistyczne. Chodziło o to, aby ten czas był spędzony przyjemnie. 

Nasze spotkanie zaczęliśmy od śpiewania szant. Kilka lat temu kupiłam SZANTY KARAOKE. To bardzo fajne rozwiązanie dla dzieci, które już sprawnie czytają. Tekst wyświetla się na ekranie, słychać melodię, a zielonym kolorem zaznaczone są słowa, które właśnie śpiewamy. Najlepiej wypadła szanta "Gdzie ta keja?". 





Rozśpiewani uczniowie z chęcią zabrali się za prace plastyczne. Ich zadaniem było wykonanie akwarium lub dnia morskiego z jesiennych liści. Trzeba przyznać, że wykazali się dużą pomysłowością. Spójrzcie, jak pracowali nad swoimi dziełami.





























































Na koniec naszego spotkania zagraliśmy w kości. Profesjonalna GRA W KOŚCI jest dość skomplikowana jak dla czwartej klasy, więc ją trochę zmodyfikowałam. 

Podzieliłam klasę na zespoły trzy- i czteroosobowe. 
W czasie kilku minut kolejne osoby w zespole rzucały kostkami, a następnie zapisywały swoje wyniki na kartce.
Na hasło: STOP każdy uczestnik liczył swoje punkty. Osoba z najmniejszą ilością punktów odpadała z gry. W taki oto sposób udało nam się wyłonić lidera każdej grupy. Liderzy zmierzyli się ze sobą. Osobą, która miała najwięcej szczęścia w naszej klasowej GRZE W KOŚCI okazała się Maja :)







Myślę, że nasze marynistyczne świętowanie spodobało się mojej klasie. Ich prace plastyczne są ozdobą naszej sali. 
A tak się prezentują na tablicy:








Ja jestem pod wrażeniem kreatywności klasy 4 f, a Wy?
Piszcie w komentarzach.

2 komentarze:

  1. Jestem pod wielkim wrażeniem:) Każde dzieło inne i zaskakujące. Brawo dla klasy i Pani Marzeny!

    OdpowiedzUsuń