środa, 7 maja 2014

PRACA PLASTYCZNA - OŚMIORNICA

Miałam dziś radochę jak małe dziecko :) W domu małych dzieci nie mam. Osobiste dzieci się tak jakoś zestarzały...  Prace plastyczne do prezentacji na blogu wykonuję sama. Nie sądziłam, że będą mi one sprawiały tyle frajdy. Już nie mogę doczekać się kolejnych :)

Jesteśmy dziś w temacie ośmiornic, dlatego też one będą tematem moich ręcznych dokonań. 
Okazuje się, że zwykła kolorowanka może być pokolorowana różnymi technikami. Dziś zaprezentuję kilka z nich. Szablon kolorowanki zaczerpnęłam ze strony www.kuradomowa.com

1. Skoro kolorowanka to kolorowanie kredkami. Sprawa oczywista. Używanie kredek doskonale przygotowuje rękę do nauki pisania. To dobry sposób na ćwiczenie ręki. Można kolorować również pisakami. Ja do swojej kolorowanki użyłam grubych flamastrów.

Tak wygląda pokolorowana mazakami ośmiornica.

Tym dzieciom, które poznały przygody ośmiornicy Klementynki, możemy zaproponować dorysowanie korali, kokardy i torebki. U mnie wygląda to tak:


2. Kolejna propozycja to wydzieranka. Ćwiczy ona doskonale mięśnie palców. Poza tym dziecko uczy się precyzyjnych ruchów. Dzięki wydzierance dziecko szybko zauważa efekty swojej pracy. Do wykonania pracy tą techniką potrzebujemy papieru kolorowego i kleju.



A to efekt mojej pracy. Ośmiornica wygląda jak kurczak z ramionami, chyba mi nie wyszła :)


3. Malowanie plasteliną. Dziecko nakładając plastelinę na wzór, ćwiczy palce. Plastelina powinna być miękka, aby nie sprawiała dziecku kłopotu.

 Moja plastelinowa ośmiornica ma sweter w paski :) Sympatyczna, prawda?


4. Malowanie farbami to bardzo popularna technika plastyczna. Dzięki niej dzieci uczą się posługiwania pędzlem i farbami. Uczą się dobierać kolory. Malowanie takich precyzyjnych wzorów jak nasza ośmiornica, może nastręczać pewne trudności. Dlatego w tym przypadku wzór ośmiornicy powinien być odpowiednio powiększony.

Malowałam dziś akwarelami. Barwa tych farb jest mniej intensywna, więc i efekt jest mniej spektakularny.


To tylko niektóre propozycje wykorzystania kolorowanki do zapoznania dziecka z różnymi technikami plastycznymi. Która z tych technik jest najciekawsza? Którą lubicie najbardziej? Którą często stosujecie?

 

2 komentarze:

  1. Ciekawy post.
    Ja najbardziej lubię malować farbami akwarelowymi, ale inne formy plastyczne też mi się podobają.
    Ps. Proponuję usunąć weryfikację obrazkową bo to utrudnia czytelnikom dodawanie komentarzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Już usunęłam. Przyznam się, że dopiero raczkuję w kwestii bloga - wszelkie uwagi mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń